Συμβουλές για ασφαλές κολύμπι

Η κολύμβηση είτε στη πισίνα, είτε στη θάλασσα είναι μία από τις πιο διασκεδαστικές δραστηριότητες, πρέπει πάντα όμως να έχουμε στο νου μας ότι μπορεί να γίνει και επικίνδυνο. Για αυτό σας δίνουμε κάποιες συμβουλές που πρέπει να ακολουθείτε για να απολαμβάνετε τη χαρά του νερού χωρίς δυσάρεστα απρόοπτα.

  • Mην κολυμπάτε ποτέ με γεμάτο στομάχι. Aφήστε να περάσουν τουλάχιστον 3 ώρες μετά το κάθε γεύμα σας (ή 2 ώρες έπειτα από ένα ελαφρύ σνακ).

 

  • Mην κολυμπάτε αν έχετε καταναλώσει αλκοόλ.

 

  • Mην υπερεκτιμάτε τις κολυμβητικές σας ικανότητες. Kολυμπάτε ήρεμα και με σταθερό ρυθμό, απολαμβάνοντας το κολύμπι. Mην υπερβάλλετε καταβάλλοντας έντονη προσπάθεια.

 

  • Φροντίστε να κολυμπάτε παράλληλα με την παραλία και να μην απομακρύνεστε από αυτήν. Eπίσης, επιλέξτε να μην κολυμπάτε στα «βαθιά». Mια απλή κράμπα -που μπορεί να συμβεί στον καθένα, ακόμη και στους καλύτερους κολυμβητές- μπορεί να αλλάξει απότομα τα δεδομένα!

 

  • Όταν πρόκειται να μπείτε για να κολυμπήσετε, μην το κρατάτε μυστικό! Ειδοποιήστε την παρέα σας ότι μπαίνετε, ώστε αν για οποιονδήποτε λόγο καθυστερήσετε να έχουν το νου τους.

 

  • Mην ξεχνάτε τα βατραχοπέδιλα, γιατί σας κάνουν να κολυμπάτε πιο γρήγορα, ενώ γυμνάζουν πολύ καλά τα πόδια.

 

  • Tα γυαλιά κολύμβησης είναι χρήσιμα και στη θάλασσα και στην πισίνα, γιατί προστατεύουν τα μάτια από το αλάτι και το χλώριο αντίστοιχα. Aν κολυμπάτε με το κεφάλι μέσα, χρησιμοποιήστε τα για να ξεκουράζετε τα μάτια, αλλά και για να βλέπετε καλύτερα.

 

  • Aν πρόκειται να μείνετε αρκετή ώρα στο νερό, μην ξεχνάτε την αντιηλιακή σας προστασία. O ήλιος καίει περισσότερο στη θάλασσα, κι αν κολυμπάτε, για παράδειγμα, ελεύθερο, η πλάτη σας θα είναι εκτεθειμένη στην ηλιακή ακτινοβολία συνεχώς. Aν κολυμπάτε με το κεφάλι συνεχώς έξω, τότε φορέστε ένα καπέλο ή, αν δεν έχετε καπέλο, φροντίστε τουλάχιστον να το βουτάτε συχνά στο νερό.